Hoe recruitment, automation en inbound marketing elkaar ontmoeten!

 

Tot op de dag van vandaag nemen de meeste professionals die werkzaam zijn in de recruitment-industrie een vacature als product’ en als uitgangspunt voor hun communicatieve uitingen. Veel energie en zinloze tijd wordt verbrand aan vluchtige contacten met schaarse doelgroepen die inmiddels een grondige aversie hebben opgebouwd tegen recruiters.
 
En nu het goede nieuws! Inmiddels zijn alle ingrediënten aanwezig om vanuit een nieuw paradigma een actieve en zeer succesvolle wervingsstrategie te ontwikkelen, gebaseerd op inhoud principes, automatisering en executie. The Perfect Match. 

Inbound Recruitment Marketing

Inbound Recruitment Marketing is een strategie die gericht is op waardevolle informatie te verschaffen en op deze manier een kandidaat naar een onderneming te laten toekomen of zichzelf in jou als werkgever te laten herkennen. De gedachte gaat uit van de kandidaat en niet vanuit de organisatie of een vacature. Outside-in in plaats van inside-out.
 
Vergelijk het met het kopen van een goede espresso-machine, de kans is groot dat je door je eigen oriëntatie (content) meer weet van de betreffende machine dan de verkoper je kan vertellen. In feite heb je de beslissing al genomen en faciliteert de verkoper enkel nog de laatste stap in het proces.  
 
Wat zoekt een kandidaat, en hoe kunnen wij voldoende informatie en aanknopingspunten bieden waarin deze zich herkent en zelf aangeeft in contact te willen komen? Door het bewust omgaan met content’ (informatie die waarde toevoegt) en het inbouwen van herkenningspunten(automatisering) van een reis die ieder kandidaat al dan niet bewust doorloopt, ontstaat er consensus en dus succesvolle bemiddelingen. Content is King, Context is Queen.
 
Wat is inbound recruitment?